Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postoje spotřebitelů i k inovacím v maloobchodním prodeji
HONYSZOVÁ, Pavla
Cílem diplomové práce "Postoje spotřebitelů i k inovacím v maloobchodním prodeji" bylo zhodnotit vnímání a postoje tuzemských zákazníků k inovacím v maloobchodě a navrhnout určitá zlepšení pro prodejce. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. První část tvoří teoretický základ tématu. Informace pro tuto literární rešerši jsou získány z odborné literatury, webových stránek a odborných článků. Druhá část práce se zabývá analýzou informací získaných z dotazníkového šetření. Tato data jsou také využita pro vyhodnocení hypotéz. Na základě získaných informací z dotazníkového šetření a z prostudované literatury byla navržena doporučení pro maloobchodníky.
Analýza trhu platebních karet v České republice
Tomčík, Alexandr ; Hoffman, Andrej (vedoucí práce) ; Fučík, Vojtěch (oponent)
Tématem bakalářské práce je analýza dostupných dat o trhu platebních karet v ČR v letech 2001-2016. Teoretická část práce se zaměřuje na historii platebních karet a kdy se poprvé dostaly na území České republiky. Dále rozděluje platební karty do několika skupin podle druhu či použité technologie. Hlavním cílem práce je zjistit, jak se vyvíjel karetní trh, která ze společností Visa nebo MasterCard má hlavní podíl na vydávaných platebních kartách a kvantifikovat parametry bezhotovostních plateb v ČR. Z důvodu podobné rozvinutosti bezkontaktního placení je část práce určena srovnání se Slovenskou republikou. Poslední kapitola představuje současné varianty mobilního placení v několika zemích světa a dostupné možnosti v ČR.
Moderní technologie v retailingu
Macháčová, Petra ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Cílem této bakalářské práce je charakterizovat nové trendy a vývoj moderních technologií v retailingu a dále pak konkrétně vymezit moderní technologie, které se nejčastěji využívají v České republice a v zahraničí. Práce je rozdělená do tří kapitol. První kapitola se zabývá charakteristikou obchodu a představení maloobchodního odvětví. Druhá kapitola se týká konkrétních retailingových technologií používaných jak na českém trhu, tak i ve světě. Závěrečná třetí kapitola se věnuje spotřebitelům a je v ní obsažen také vlastní marketingový výzkum, který byl proveden pomocí dotazníkového šetření
Aktuální trendy v bezkontaktním placení, přínos Apple a analýza trhu ČR včetně preferencí spotřebitelů
Novák, Vladimír ; Schlossberger, Otakar (vedoucí práce) ; Čarný, Ján (oponent)
Hlavním cílem této práce je metodou analýzy prozkoumat současné trendy v bezkontaktním placení a následně je implementovat na český trh. V rámci tohoto cíle se práce zabývá i jednotlivými wearable, tedy nositelnými zařízeními. Na tomto základě je dále pracováno v aplikační části, kde je jedním z vedlejších cílů práce zjištění preferencí spotřebitelů na trhu ČR. Jedním z vedlejších cílů je také shrnutí historie platebních karet a v rámci sociologického aspektu nalezení jisté analogie v zavádění novinek v platební oblasti směrem k současným trendům v bezkontaktních metodách. Zároveň jsou v rámci vedlejších cílů definovány stěžejní předpoklady podob platebního styku pro uplatnění se na trhu. Následující část se zaměřuje na elektronický platební styk. Konkrétně se zabývá trendy v elektronickém platebním styku, které ke své realizaci nevyžadují fyzickou přítomnost karty nebo čipu. Dále jsou analyzovány alternativní cesty v současných platebních metodách, konkrétně peer-to-peer platformy. Na těchto platformách je založena sdílená ekonomika, která rovněž představuje zajímavý potenciál pro možný rozvoj platební oblasti. Kapitola alternativních metod bezhotovostního styku je zakončena analýzou digitálních měn. Hypotézou této diplomové práce je, zdali může mít společnost Apple vliv na oblast bezkontaktních plateb a jakým způsobem může celý sektor ovlivnit. Součástí hypotézy je tvrzení, že se společnosti Apple podaří změnit oblast bezkontaktních plateb, tak jako se tomu stalo v hudebním průmyslu s iTunes a následně v telekomunikačním průmyslu díky revolučnímu zařízení iPhone. Možný přínos společnosti Apple je definován metodou deskripce. Možný přínos služby Apple Pay je charakterizován metodou logické dedukce na základě předchozích vztahů mezi jevy. V závěru práce jsou pomocí kvantitativní metody výzkumu, konkrétně prostřednictvím dotazníkového šetření, vyhodnoceny preference spotřebitelů v ČR a zároveň je vyhodnocena hypotéza možného přínosu Apple pro oblast bezkontaktních plateb.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.